Harvest Blog

Het laatste nieuws over marketing automation.

Harvest Digital Salesforce partner

Harvest Digital officieel Salesforce partner

Digital marketing strategie, data en technologie onder één dak

Sinds oktober 2016 is Harvest Digital officieel toegelaten tot het Salesforce partnerprogramma. Salesforce biedt verschillende zakelijke software applicaties aan. Met onder andere de customer relationship management (CRM)-oplossing heb je direct contact met je verkoopteam en krijg je onmiddellijk inzicht in je leads, contacten en activiteiten zodat je overal en altijd je omzet kunt verhogen. De eigenaren van Harvest Digital, Sander Hof en Arnold Vonk, jarenlange ervaring aan bureauzijde, zijn enthousiast over deze stap.

“Met het Salesforce partnership, kunnen we strategie, data en technologie samenbrengen binnen één platform.”

2016_salesforce_product_icons_cloud_rgb

Sales, service en marketing zijn één team


“Salesforce biedt met haar softwareapplicaties bedrijven de mogelijkheid om een centraal klantbeeld te ontwikkelen. Om als organisatie succes te kunnen boeken moeten sales, marketing en service samenwerken. Het is wellicht een open deur, maar de klant moet te allen tijde centraal staan, communicatie moet efficiënt zijn en marketing moet relevant zijn”
, licht Arnold Vonk, mede eigenaar, toe.

Salesforce biedt de mogelijkheden om dit te doen. Via de Sales Cloud verkoopt je sales team waar en wanneer ze willen en via de Service Cloud is ondersteuning via elk kanaal mogelijk. De Marketing Cloud is een collectie van verscheidene marketing applicaties, die het benaderen van klanten persoonlijk en relevant maakt. Data.com biedt daarnaast de mogelijkheid betere klantdata naar boven te krijgen en meer intelligentie toe te voegen aan Salesforce. Het geeft daarnaast de mogelijkheid om te starten met Marketing Automation.

Marketing Automation

marketing-cloud-lightning_dreamforceMet Marketing Automation worden de marketing processen geautomatiseerd en efficiënt. Iedere potentiële klant krijgt een persoonlijke digitale ervaring. Hierdoor bespaar je op operationeel werk, is je organisatie meer data gedreven en krijgt je prospect een tailor made ervaring.

“Marketing Automation, het via software automatiseren van marketingprocessen is voor veel organisaties nog onbekend terrein. De transitie naar een moderne marketing organisatie is niet gemakkelijk en de omvang van een dergelijk intern project kan afschrikken. Daarbij worden techniek en marketing gecombineerd wat het samenwerken van meerdere disciplines noodzakelijk maakt. Een uitdaging, maar ook een kans voor grote, maar ook zeker kleine organisaties”, vertelt mede oprichter Sander Hof.

Marketing Automation tools, zoals bijvoorbeeld Pardot in de Marketing Cloud van Salesforce, geven de mogelijkheid om gericht leads te genereren, potentiële klanten te definiëren op basis van uw campagne(s), geeft ROI-rapportages, meer inzicht in uw klant, en nog veel meer. In plaats van algemene uitingen kan er geïnvesteerd worden in de 1:1 connectie. Kwalitatieve en gepersonaliseerde content die op een natuurlijke manier potentiële klanten aantrekt. De kracht van Marketing Automation is het creëren van een centraal klantbeeld. Dit betekent alleen wel dat de verschillende systemen, waarin klantgegevens worden bijgehouden, met elkaar verbonden moeten worden.

Digital strategie, data en technologie partner

Met het Salesforce partnerschap op zak, ruime ervaring met digital marketing en data oplossingen, heeft Harvest Digital alle skills in huis om organisaties in de volledige breedte te ondersteunen.

Digital strategie

Het neerzetten van een strategische kader, analyseren en optimaliseren van de bestaande digital kanalen, stroomlijnen van de werkwijze van verschillende afdelingen, opstellen van KPI’s en het definiëren van de Buyers Journey.

Technologie

Vanuit Harvest helpen wij bij het opstellen en boven tafel krijgen van de requirements, tool selectie, implementatie, definiëren de Marketing Automation flows, trainen van personeel en het optimaliseren van tools op basis van een grondige analyse.

Data

Harvest Digital helpt bij het stroomlijnen van de data en het koppelen van verschillende datapunten. Doel is om één bron te creëren waar de data rondom de klant opgeslagen wordt. Door middel van het inzetten van tools, zoals bijvoorbeeld een Zapier, Google Tagmanager, dataLayer en customer data platforms (CDP), wordt data op een betrouwbare en efficiënte wijze tussen de verschillende platformen gedeeld en gesynchroniseerd.

Meer weten over de diensten van Harvest Digital?

Wil je weten of Salesforce ook voor jouw bedrijf interessant is of werk je al met Salesforce en heb je niet het idee dat je de applicatie optimaal in te zetten? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.

Motivatie ontwerp logo Harvest Digital
Tien redenen waarom Marketing Automation onmisbaar is.

Related Articles

Geef een reactie