Harvest Blog

Het laatste nieuws over marketing automation.

How to Find, Win and Keep Your Customers in the most innovative way – Een terugblik

Salesforce @ Harvest HQ, 19 okt. – Groningen (NL)

De uitdaging van iedere ondernemer, iedere organisatie is om klanten te vinden, te winnen en te behouden. Wat een geluk dat Salesforce een prachtig ecosysteem heeft om dit proces in goede banen te leiden. Het evenement stond in het kader van inspiratie. Inspiratie in samenspraak met de technologie van Salesforce.  

Vind je potentiële klant en geef kwalitatieve leads door aan sales

Pardot, een platform gericht op automatisering van je marketing- en salesproces. Hoe genereer kwalitatieve leads en meet je de ROI op basis van je marketinginspanningen? Pardot geeft de tools om een onbekende bezoekers van je website te converteren naar bekende prospect. Identificatie is essentieel om personalisatie te bewerkstelligen. Met een gepersonaliseerde ervaring voor de potentiële klant zorg je voor kwalitatieve leads waardoor je de salesmedewerkers in een goed daglicht kunt zetten. Simpelweg omdat kwalitatieve leads zorgen voor een hogere conversieratio, en onder aan de streep meer opbrengst. Marketing en sales gaan hand in hand. Met de wetenschap dat ongeveer 60% van de Buyers Journey doorlopen alvorens je potentiële klant in contact komt met een salesmedewerker, geeft de importantie aan van een vlekkeloze transitie tussen marketing en sales.

Sluit de deal sneller

Wanneer je de leads gevonden hebt die klaar zijn voor sales, is het aan sales om de deal te sluiten. Relevantie is essentieel voor de salesmedewerker om te voldoen aan de verwachtingen van de lead. Uit onderzoek is gebleken dat 80% van de sales-vertegenwoordigers niet voldoen aan de verwachtingen van de B2B-beslisser. Wanneer je gebruikt maakt van Salesforce als jouw CRM, krijg je inzicht in de persoon. Welke contactmomenten zijn er al geweest, welke interactie heeft deze persoon laten zien met bijvoorbeeld je website en bijbehorende content, wat is het profiel van deze persoon. Laat Einstein (A.I. van Salesforce) je helpen bij het salesproces. Einstein kan leadscores voorspellen en doet aanbevelingen binnen de groep van prospects. Zo kan Einstein bijvoorbeeld een aanbeveling doen welke prospects je misschien eens moet contacteren, want het is al 2 maanden geleden dat jullie contact hebben gehad. Ideaal binnen de Sales Cloud en Salesforce als CRM is het verenigen van het complete proces. Brengt offertes en contracten onder in 1 systeem en integreer je bestaande ERP met Salesforce.

Elke klant is uniek en vraagt om een gepersonaliseerde benadering

Het behouden van een klant is aanzienlijk goedkoper dan het werven van nieuwe klanten. Uit onderzoek blijkt dat dit zelfs 6 tot 7 keer duurder is. Service is essentieel is het tevreden houden van je klanten en dat bieden wat zij verwachten van een aanbieder. Men is eerder geneigd te praten over slechte ervaringen dan goede. Als organisatie dus de taal die slechte ervaringen weg te nemen. Krijg realtime meldingen van servicebehoeften van je klanten via de Salesforce1 mobiele App. Wanneer je de kracht van Social Studio combineert met Service Cloud geeft dit je mogelijkheden direct te reageren wanneer er op Social Media serviceverzoeken worden geplaatst en handel je cases meteen af. Essentieel is dat een servicemedewerker meteen weet wat er speelt. Een goed beeld van de klant is hierin erg belangrijk. Vraag niet opnieuw naar zaken die eerder zijn geïnventariseerd. Ook het gebruik van Sales Cloud communities geeft je de mogelijkheid om op een slimme manier service te bieden aan je klanten. Communities geeft  klanten de handvatten om zelf naar oplossingen te zoeken.

Een erg interessante en recente ontwikkeling is de integratie van Facebook Messenger in Service Cloud. Men is meer en meer gewend om direct in contact te staan met een servicemedewerker via alle kanalen. Facebook Messenger is een veel gebruikt kanaal welke zich uitstekend leent voor het bieden van service. Een standaard integratie van WhatsApp laat nog even op zich wachten door de geslotenheid van hun API. Custom oplossingen zijn echter al wel te vinden. Laten we hopen dat de WhatsApp-integratie in de nabije toekomst ook tot de functionaliteit van Service Cloud gaat behoren!

 

General Data Protection Regulation (GDPR) - Wat betekent dit voor mijn organisatie?
Grootste misvattingen omtrent Marketing Automation

Geef een reactie