Harvest Blog

Het laatste nieuws over marketing automation.

Motivatie ontwerp logo Harvest Digital

Symboliek

Het logo van Harvest Digital is gebaseerd op de letter J uit het oude Futhark-alfabet. De letter wordt ook wel Jera (of Jeran, Jeraz) genoemd en staat voor het woord Oogst (Harvest).

futhark-alfabet

Het Futhark-alfabet

Ook kan het symbool gezien worden als een combinatie van de ongelijkheidstekens uit de wiskunde (kleiner dan, < & groter dan, >). Deze tekens worden ook wel brackets genoemd en zijn de basis (het begin en het einde) van html-code. Dit staat dan weer voor het platform waarop Harvest Digital actief is.

Het gebruik van brackets (<>) in html-code

Het gebruik van brackets (<>) in html-code

Tot slot is er gekozen voor het isometrische perspectief (perspectief van schuin- bovenaf). Dit perspectief staat voor de manier waarop Harvest Digital te werk gaat. Het overzien van de situatie (van bovenaf) en daar vervolgens de beste strategieën op aanpassen om een zo hoog mogelijk renden- ment te halen voor haar klanten.

Het isometrisch-perspectief

Het isometrisch-perspectief

Vormgeving

Als inspiratie voor de vormgeving van het logo is gekeken naar logodesign uit de jaren 70 & 80. Logo’s waren veelal zwart/ wit, bestonden uit strakke lijnen en het gebruik van negative space kwam in die tijd tot bloei. Negative space is het laten zien van een object aan de kijker doormid- del van het plaatsen van twee (of meer) andere objecten. In het geval van Harvest Digital ziet de kijker de brackets terwijl al- leen maar de schaduwen van de brackets zichtbaar zijn.

De keuze voor een zwart/wit ontwerp is gemaakt omdat de concurrentie van Harvest Digital grotendeels gekozen heeft voor felle kleurencombinaties, kleurverlopen en andere “trendy” ontwerp keuzes. Voor Harvest Digital hebben we juist een logo proberen te ontwikkelen zonder poespas dat stevig overeind blijft en niet onderhevig is aan de laatste trends maar wel een moderne en solide uitstraling heeft.

Logo design uit jaren 70&80

Logo design uit jaren 70&80

Ontwerp fases

Hieronder zie je de verschillende fases van het ontwerpproces voor het logo van Harvest Digital.

1ste-schets

Eerste schetsen

Uitwerking op isometrisch papier

Digitale uitwerking

final-logo

Het uiteindelijke logo voor Harvest Digital

Met dank aan grafisch ontwerper Joost Olsder.

Grootste misvattingen omtrent Marketing Automation
Harvest Digital officieel Salesforce partner

Geef een reactie