Harvest Blog

Het laatste nieuws over marketing automation.

Wat is Marketing Automation?

Met de alsmaar groeiende populariteit van Marketing Automation, lijkt het misschien weer één van de vele tools die reeds voorhanden is. Marketeers en sales-afdelingen hebben inmiddels heel wat applicaties voorhanden waarmee strategieën en tactieken worden bepaald. Deze applicaties hebben ons weliswaar nieuwe mogelijkheden gegeven, betere inzichten en een platform voor nieuwe ontwikkelingen, maar hebben er echter ook voor gezorgd dat onze aandacht is verslapt. De informatie raakt versplinterd met als resultaat een tijdrovende en inefficiënte manier van werken.

Deze versplintering vraagt om een oplossing! Marketing Automation is de technologie die zorgt voor een gestroomlijnde informatievoorziening tussen de bestaande CRM en het content management systeem. Natuurlijk met als doel om de leadconversie te verhogen.

CRM in combinatie met Marketing Automation.
Tools die niet alleen samengaan met de huidige systemen, maar deze zelfs versterken zijn de meest waardevolle voor uw organisatie. Marketing Automation is de perfecte versterkende factor van de bestaande CRM. De bestaande CRM is de bron van informatievoorziening omtrent klantgedragingen. In combinatie met Marketing Automation kan echter direct in worden gespeeld op deze gedragingen.

Marketing Automation geeft de mogelijkheid om gericht leads te genereren, potentiële klanten te definiëren op basis van uw campagne(s), geeft ROI-rapportages, en nog veel meer. In plaats van algemene uitingen kan er geïnvesteerd worden in de 1:1 connectie. Kwalitatieve en gepersonaliseerde content die op een natuurlijke manier potentiële klanten aantrekt.

Synergie tussen marketing en sales.
Marketingstrategieën en sales-activiteiten lopen niet altijd vlekkeloos in elkaar over. Dit terwijl de huidige technologieën marketing en sales alleen maar dichter naar elkaar toe brengen. Een efficiënte samenwerking tussen de twee is belangrijker dan ooit tevoren. Iedereen wil toch weten wat zijn of haar inspanning nou daadwerkelijk hebben opgeleverd?

Marketing Automation is de oplossing voor een gestroomlijnde samenwerking! Waar in het verleden met verschillende systemen moest worden gewerkt, zorgt Marketing Automation voor het bindmiddel. Het zorgt voor een betere kwaliteit leadgeneratie, met als resultaat een hogere opbrengst. Waar voorheen het toekennen van leads en follow-up nog om menselijke input vroeg, neemt Marketing Automation u dit werk volledig uit handen.

Lead kwalificatie wordt geautomatiseerd, aandachtspunten worden duidelijk, en dit natuurlijk voor de creatie van digitale campagnes.

Kwaliteit leidt tot slimmere besluitvorming.
We leven in de wereld van de Big Data. Informatie is in ruime mate voorhanden, maar echter een klein deel van de organisaties weet hier daadwerkelijk goed gebruik van te maken. Marketing Automation brengt Big Data binnen handbereik. Nog nooit was het simpeler om waardevolle data te genereren op grote schaal. Om vervolgens deze data te gebruiken in de besluitvorming op het gebied van marketing en sales.

Marketing Automation biedt één platform voor het verzamelen en opslaan van data, closed-loop rapportages, maar geeft vooral inzicht in deze data. Marketing Automation biedt de meest uitgebreide oplossing voor het meten van marketingactiviteiten en het voorspellen van klantgedragingen.

Tien redenen waarom Marketing Automation onmisbaar is.

Related Articles

Geef een reactie